Frații Karamazov II 3. Planul

Dupa lecturarea romanului lui Dostoievski, Eliza-Maria Dodea, membra a atelierului nostru, a inceput al doilea roman al Fratilor Karamazov. Astazi, capitolul 3.

Frații Karamazov II

III

Planul


- Domnule sergent! Vă raportez evadarea lui Dimitru Fiodorovici! spuse un soldat intrând în birou.

- Cum? țipă Kir. Cum s-a întâmplat asta?

- Soldații noștri au spus că nu au văzut nimic.

- Nimic?! Să nu vezi un om care fuge? Cum să nu vezi un om? Un om în toată firea!

- Nu știu domnule!

- Bine! Poți ieși! Cum a evadat? Ce plan complicat o fi pus la cale? Dacă s-a ascuns prin pădure înainte să fie urcat în vagon? Da, trebuie căutat prin pădure! Sigur nu a ajuns prea departe!

De fapt, planul era foarte simplu: Alioșa și Katerina Ivanova i-au mituit pe soldați ca să nu spună nimic despre Mitea, apoi el fugea în pădure unde se întâlnea cu Grunșenka, iar în cele din urmă, i-au dat o pungă plină cu bani birjarului pentru a-i duce pe cei doi fugari până la vaporul care îi va duce în America. Acesta era planul "complicat" de evadare.

- Domnule, vă raportez că am căutat prin toată pădurea, prin oraș și prin toate târgurile, dar nu e de găsit!

- Incompetenților! Unde putea să fugă? Sigur ați căutat bine?

- Da, domnule!

- Familia! Aduceți familia!

Între timp, Katerina Ivanova îl îngrijea pe Ivan, a cărui stare s-a înrăutățit.

- Bună ziua, stimată doamnă! Avem ordine să veniți împreună cu Alioșa la secție!

- Pentru ce?

- În legătură cu evadarea lui Dimitri Fiodorovici.

- Evadare? A evadat?

- Doamnă, vă rog să ne urmați!

- Crezi că bănuiesc ceva? întreabă în șoaptă Katerina Ivanova în drum spre secție.

- Nu știu, Katia! Dumnezeu să ne ajute!

Trăsură s-a oprit, iar Katerina Ivanova și Alioșa au fost primiți în biroul sergentului Kir.

- Doamnă! spuse el sărutându-i mâna Katerinei. Luați loc! V-am chemat aici pentru a vă anunța că Dimitri Fiodorovici a evadat.

- A evadat? Cum se poate una ca asta? Trenul spre Siberia trebuia să fie bine păzit! spuse Katerina cu indignare prefăcută.

- Da, și a fost păzit cum trebuia. Dar nu v-am chemat ca să ne trageți la răspundere în legătură cu paza deținuților, ci să vă întreb dacă astăzi ați venit să-l vizitați pe Dimitri Fiodorovici.

- Acest lucru nici nu e permis! spuse Katerina

- Deci, ce ați făcut azi? întreabă Kir fără să bage în seamă afirmația Katherine.

- Eu am stat la căpătâiul lui Ivan. Are febră mare și delirează. De atâtea zile stă în pat, iar eu îl îngrijesc.

- Iar eu, am fost în piață după alimente, spuse Alioșa care până atunci nu spusese nimic

- Și, nu l-ați vizitat înainte de plecare? întreabă Kir.

- Ba da! Aseară am fost la el sa îl întăresc și să îmi iau rămas bun, spuse Alioșa

- Și eu am fost. M-a chemat la el pentru că până atunci nu am putut să merg.

- De ce nu ați putut să mergeți?

- Pentru că Grunșenka era acolo și nu o puteam vedea în preajma lui!

- Am înțeles! Vă mulțumesc! Puteți pleca!

Comments

Popular posts from this blog

10 Cuvinte

Nerabdare - poezie de Eliza-Maria Dodea

Acrostih