,,Codrul și Timpul” – versuri închinate lui Mihai Eminescu de Amalia Dragne

,,Codrul și Timpul”
– versuri închinate lui Mihai Eminescu –




Codrul se-ncleștă în luptă
Cu a Timpului stihie:
Doi giganți, voind s-arate
Propria supremație.

Codru-și zornăi frunzișul
Prevestind a sa putere:
,,Doar cutează și privește,
Și-ai să vezi a mea avere!

Rădăcinile-mi înfipte
În pământul răbdător
Stau de veacuri mărturie
Cum c-aș fi netrecător.

Sunt așa bătrân, că șirul
Anilor mi s-a pierdut;
Totuși, nici copilăria
Încă nu mi-am petrecut.

Luna, cu-a ei feerie,
Taina pururi mi-o sporește.
Din izvoarele-mi curate
Viața veșnic se-nnoiește.

Omul însetat de sensuri
Mă contemplă cu uimire,
Eu mă fac lui o fereastră
Ce-i șoptesc de nemurire.”

Timpul hohoti, titanic,
Răspunzând c-un râs grotesc:
,,Dacă tu trăiești o mie,
Eu cât mii și mii trăiesc! ”

Codrul se-ncleșta în luptă
Cu a Timpului stihie…
,,Eu – șopti cu dor Poetul – 
Eu privesc spre Veșnicie! ”

Amalia Dragne

Comments

Popular posts from this blog

10 Cuvinte

Nerabdare - poezie de Eliza-Maria Dodea

Frații Karamazov II 3. Planul